انواع دستگاه کپی برادر
با توجه به اینکه دستگاه‌های کپی از این لحاظ تنوع چندانی ندارند و تنها در دو نوع، دستگاه کپی رنگی و دستگاه کپی تک‌رنگ (یا همان سیاه و سفید) تولید می‌شوند، در توضیح انواع دستگاه کپی برادر، دسته‌بندی خاصی لحاظ نشده است. توضیحات داده شده در این بخش درباره دستگاه کپی آنالوگ و دیجیتال، کپی رنگی و سیاه و سفید، دستگاه کپی رومیزی و چندکاره و مواردی از این دست است که به اختصار صورت گرفته است.
دستگاه کپی آنالوگ:
این مدل از دستگاه کپی برادر قدیمی است و بصورت مکانیکی کار می‌کند.
دستگاه‌ کپی رنگی:
این مدل از دستگاه کپی، توانایی چاپ رنگی اسناد را دارد.
دستگاه‌ کپی دیجیتال:
در صورتی که دستگاه کپی برادر شما دیجیتال باشد، علاوه بر کپی کردن، قابلیت‌هایی چون فکس، اسکن، و چاپ کامپیوتری را هم داراست.
دستگاه‌ کپی سیاه و سفید:
این دستگاه همانگونه که از نام آن پیداست (نام دیگر دستگاه کپی سیاه و سفید، دستگاه کپی مونو است) تنها قابلیت چاپ اسناد به صورت سیاه و سفید را دارد.
دستگاه کپی چند کاره:
این نوع از دستگاه‌های کپی علاوه بر عملیات‌های معمول و پایه، توانایی همراهی با دستگاه‌های دیگر (نظیر لپتاپ، تبلت، سیستم‌های مختلف ایمیل، و … ) را دارند و با استفاده از یکی از این دستگاه های فتوکپی چندکاره، می‌توانید نیاز کل دفتر کاری به هر نوع عملیات کپی را برطرف کنید.
دستگاه کپی تحت شبکه:
در میان انواع دستگاه کپی برادر، این مدل برای مکانی مناسب است که در آن، کاربران بسیاری ممکن است به صورت همزمان نیاز به کپی اسناد داشته باشند. متصدی یک دفتر یا اداره، می‌تواند این مدل از دستگاه کپی را به شبکه وصل کند تا هر کارمند بصورت مستقل از مدارک مورد نیازش کپی بگیرد. برای فکس از طریق کامپیوتر شخصی هم از این نوع دستگاه کپی استفاده می‌شود.
دستگاه‌ کپی کوچک (دستگاه کپی رومیزی):
در میان انواع دستگاه کپی برادر این مدل، بیشتر برای کاربران خانگی و یا افرادی مناسب است که میزان کپی‌های مورد نیازشان در طول یکماه چندان بالا نیست. دستگاههای کوچک کپی روی میز قرار میگیرند، ممکن است ساده یا چند منظوره باشند، اندازه‌ی A4 دارند، و وزن‌‌شان کم است.

 

عیب یابی و تعمیرات دستگاه فتوکپی

جهت مشاهده فیلم آموزشی به این لینک مراجعه نمایید: تعمیرات دستگاه کپی که نخستین گام در آن، عیب‌یابی صحیح دستگاه است یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز تعمیرات کپی است؛ این فرآیند با بررسی و آنالیز قطعات معیوب و اختلالات پیش آمده در مکانیزم دستگاه آغاز می‌گردد و با ورود مهندسان و اِعمال تمامی تعمیرات مورد نیاز پایان می‌پذیرد.

برخی از پارامترهای مذکور که در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی پیاده می‌گردند عبارتند از : بررسی و عیب ‌یابی یونیت اسکنر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت لیزر، شیوه‌ های مناسب شارژ کارتریج، استفاده از جدیدترین شیوه‌ های تعویض دولوپر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت درام، بررسی و عیب‌ یابی یونیت فیوزینگ، عیب‌ یابی هیتر، ترموستات و ترمیستور، عیب ‌یابی یونیت کاغذ‌کش، شیوه‌ های سازگار با دستگاه کپی جهت تعویض پیکاپ، بررسی و عیب‌ یابی یونیت دابلکس، بررسی و عیب ‌یابی یونیت فیدر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت خروجی، عیب ‌یابی و رفع کدهای خطا، کار کردن با کد و….

 

منبع: نمایندگی تعمیرات فتوکپی برادر

 

نمایدگی تعمیرات دستگاه کپی

 

 

موضوعات: نمایندگی تعمیرات تخصصی برادر  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...