چرا پرینتر برادر پرینت نمی گیرد؟

وقتی پرینتر برادر پرینت نمی گیرد کاربر را کلافه می کند. او با تصور اینکه همه فاکتور های لازم برای اجرای دستور چاپ را رعایت کرده است، فرمان چاپ می دهد، اما پرینتر نمی تواند فرمان او را اجرا کند. هر چند که روال کار پرینتر ها در جزئیات متفاوت است، اما روال کلی کار پرینترها این است که متون و تصاویر را از سیستم گرفته و آنها را بر روی کاغذ یا رسانه مشابه دیگری چاپ می کند.

باید بدانید برای اینکه یک پرینتر بتواند دستورات را به خوبی اجرا کند، باید بتواند دستورات شما را ترجمه کند. برای این کار به درایور یا برنامه راه انداز نیاز دارد. وقتی پرینتر برادر پرینت نمی گیرد ، به این معنی است که اشکالی در مسیر اجرای دستور وجود دارد که باید رفع شود تا پرینتر بتواند عملیات پرینت را تکمیل کند.

دلیل پرینت نگرفتن پرینتر برادر
وقتی پرینتر برادر پرینت نمی گیرد ، باید ابتدا از مشکل موجود ریشه یابی دقیقی انجام شود تا بر همان اساس مسیر تعمیر و ترمیم انتخاب و اجرا شود. در ادامه به دلایل پیدایش این مشکل اشاره می کنیم؛

 
مشکلاتی در سیستم رایانه یا لپ تاپ
وجود مشکلاتی در سیستم رایانه ای که به پرینتر وصل است، می تواند عامل متوقف شدن عملیات پرینت شود. برای مثال فعال نبودن سرویس Print Spooler، نبودن فضای خالی مناسب و کافی در درایو مربوطه و اشکالات فیزیکی و نرم افزاری پورت های یو اس بی کامپیوتر می تواند در این مشکل دخیل باشند. لذا بهتر این است که وقتی پرینتر برادر پرینت نمی گیرد ، فعال بودن سرویس print Spooler در ویندوز را چک کنید.

پس از آن لازم است میزان فضای خالی درایو مربوطه -معمولا درایو( C )  -را چک کنید و از وجود فضای کافی مطمئن شوید. نهایتا باید از سلامت کابل های ارتباطی با دستگاه مطمئن شوید و نحوه اتصال آن به دستگاه را چک کنید. می توانید با استفاده از یک فلش مموری یا دستگاه یو اس بی دیگر پورت یو اس بی کامپیوتر خود را چک کنید.


مشکلات در درایور پرینتر
مشکل در درایو کامپیوتر یا نصب ناقص آن هم می تواند زمانی که پرینتر برادر پرینت نمی گیرد ، موثر باشد.  درایور پرینتر در هنگام نصب باید پورت مربوط به پرینتر را شناسایی کند و شماره ای به آن اختصاص دهد؛ ممکن است این کار به درستی انجام نشده باشد. لذا بهتر است در منوی استارت وارد قسمت Device and Printers شوید؛ این گزینه از بخش کنترل پنل کامپیوتر هم قابل دسترسی است؛

در این صفحه درایورهای نصب شده قابل رویت هستند. وقتی پرینتر برادر پرینت نمی گیرد ، کابل یو اس بی پرینتر برادر را جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید، در صورتی که شکل پرینتر به حالت فریز یا کمرنگ درآمد یعنی پرینتر شما به درستی نصب نشده است. با وصل مجدد کابل پرینتر باید شکل آن از حالت فریز خارج شود.


کابل دیتای پرینتر


کابل دیتا یکی از مواردی است که وقتی پرینتر برادر پرینت نمی گیرد ، باید سلامت آن بررسی شود.


مشکلات پرینتر


اکثر پرینترها از جمله پرینتر برادر، چراغی با عنوان Ready یا حالت آماده به کار دارند که با دریافت دستور چاپ به صورت چشمک زن در می آید. مطمئن شوید که این حالت فعال است. در گام بعدی ، پر بودن کاست کاغذ را چک کنید. می توانید کارتریج آن را یک بار خارج کرده و مجددا جا بزنید و همین طور مسیر حرکت کاغذ را بررسی کنید تا تکه کاغذی در محل آن وجود نداشته باشد. درایور پرینتر برادر خود را به طور کامل نصب کنید و از درایورهای اصلی استفاده کنید. پرینتر با اعلام کد خطای مربوطه مشکل خود را اعلام می کند. از طریق رمزگشایی آن می توانید متوجه شوید که چرا پرینتر برادر پرینت نمی گیرد.


تعمیرات پرینتر در محل


واحد تعمیرات پرینتر در محل در خدمت تمام کاربران تهرانی و شهرستانی است. این واحد تعمیراتی با کمک مرکز سخت افزار ایران همواره تلاش می کند تا صفر تا صد نیاز های کاربران را برطرف کند. واحد تعمیرات پرینتر برادر در محل به همه کاربران تهرانی و شهرستانی در یک سطح خدمات رسانی می کند. خصوصا کاربران شهرستانی که به دلیل مسافت نمی توانند به تعمیرگاه اصلی مراجعه کنند، این فرصت را دارند که با استفاده از این سرویس ویژه بدون نیاز به حمل و جابه جایی دستگاه، پرینتر خود را سرویس کنند. تمام خدمات این سرویس ویژه همراه با ضمانت نامه های معتبر است و همه انواع پرینتر ها در برند های مختلف را تحت حمایت خود دارد. برای اطلاع از شرایط دریافت خدمات، از طریق راه های ارتباطی موجود تماس بگیرید.

 

منبع: نمایندگی تعمیرات برادر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...